TO STRENGTHEN AND PROMOTE AUSTRIA’S TEACHING AND LEARNING COMMUNITY
A project of the cultural association AFRIEUROTEXT in a phase of further development
A mix of measures to empower students, teachers, and parents: free tutoring for students and young people in German and MINT-subjects;
workshops and training courses to strengthen the competence of teachers and school staff;
and various counseling services for parents in the face of growing multifactorial challenges.
This ensures that “inclusion,” “appreciation,” and “equal opportunity” no longer appear as cosmetic band-aids,
but rather become tangible and visible realities and values firmly anchored in the Austrian education system.
More details are coming soon …
Projekt-Team
Frau Alicia Chizom Okwuora, (Studentin, Künstlerin, Projektverwaltung und Social Media Content Gestaltung)
Dr. phil. Daniel Romuald Bitouh, (Pädagoge, Literatur- und Kulturwissenschaftler, wissenschaftliche und operative Projektkoordination und -leitung, Deutsch- und MINT-Fächer-Nachhilfe)
Mag.a Safira Robens (Burgschauspielerin und Deutschnachhilfeverantwortliche)
Estelle Darko, BA (Master-Studentin der Mathematik an der Universität Wien und MINT-Fächer-Nachhilfe-Verantwortliche)
Johan Dorn, BA (Student der Biochemie an der Universität Wien, MINT-Fächer-Nachhilfe)
Emelie Okwuora (Schülerin der 7. Klasse Gymnasium, Jugendgruppeverantwortliche)
Fabian Ombui, BA (Student der Informatik an der TU Wien und Social-Media-Content-Gestalter)
Mag.a Heidi Putz (pensionierte Pädagogin, Deutschlehrerin, Projektberaterin und Zukunftsdialoggestalterin)
Bernhard Lang (pensionierter Baumeister und Projektberater und Zukunftsdialoggestalter)
Tina Leisch (Filmemacherin, Künstlerin, Obfrau des Vereins Die Schweigende Mehrheit, Projektberaterin und Zukunftsdialoggestalterin)
Adama Dicko (Künstler und Elternteilverantwortlicher)
Alpha Yaya Sylla (Taxifahrer und Elternteil)
DDr. Amadou-Lamine Sarr, Dozent für Globalgeschichte am Institut für Geschichte der Universität Wien, Projektberater und Zukunftsdialoggestalter